Informacijski sustavi imaju manjkavosti kad su odlazni i dolazni pozivi u pitanju

Unatoč ovim ograničenjima, postoje neki djelići dokaza da odlazni i dolazni pozivi u pozivnim centrima mogu funkcionirati bez problema čak i u država u razvoju.

Mogu se pronaći uspješni primjeri kompjuterizacije i u tim sustavima u razvoju, ali češće su frustrirajuće priče o sustavima koji nisu uspjeli ispuniti svoja početna obećanja. To se vidi u općim dokazima: IT kapital ne pokazuje značajnu korelaciju s produktivnošću u zemljama u razvoju, dok u industrijaliziranim zemljama postoji pozitivna korelacija.

Isto tako, ulaganja u IT kad su odlazni i dolazni pozivi u pitanju ne pokazuju značajne povrate u zemljama u razvoju, ali 80% bruto povrata vidljivo je u zemljama koje surađuju sa Organizacijom za ekonomsku suradnju i razvoj. Provedeno je nekoliko specifičnijih studija, s ovdje sažetim primjerima:

  • Zdravstveni informacijski sustavi u Južnoafričkoj Republici: izvijestili su o široko rasprostranjenom djelomičnom kvaru skupih sustava s malom upotrebom podataka
  • Informacijski sustav u tajlandskom javnom sektoru prijavio je da se „slučajevi kvara čine biti norma u Tajlandu na svim razinama vlasti, a odlazni i dolazni pozivi rijetko gdje funkcioniraju kako treba“

Bilo je takvog priznanja neuspješnosti kad su odlazni i dolazni pozivi u pitanju i u analizi računalne i personalne kompjuterizacije ganske vlasti. Većina rukovodećeg osoblja u odjelu financija bila je zadovoljna promjenama koje je donio novi sustav. Međutim, provedba je izazvala osjećaj ogorčenosti, gorčine i otuđenja među osobljem na nižim razinama i dovela do otpora i neiskorištenosti, osobito među starijim radnicima. Konačno, može se vidjeti uspjeh inicijative, u kojoj većina skupina dionika postiže svoje glavne ciljeve i ne doživljava značajne neželjene ishode. Ovo, opet, zahtijeva relativno sofisticiran pristup evaluaciji koji je odsutan u mnogim slučajevima.

 

Informacijski sustavi imaju manjkavosti kad su odlazni i dolazni pozivi u pitanjuU jednom detaljnom vrednovanju, južnoafrička tvrtka za proizvodnju guma predstavila je relativno jednostavan sustav praćenja radnog toka pomoću crtičnih kodova na gumama. Analiza iz višestrukih perspektiva dionika pokazala je da sve tri ključne skupine – menadžeri, nadzornici i radnici – smatraju da su takvi odlazni i dolazni pozivi u sustavu donosili koristi njihovom radu.